Sorolla, el color del mar

sorolla_el color del marEncara que amb cert retard, vull deixar constància en el meu bloc de la visita familiar que vam efectuar en el Caixa Fòrum Barcelona el passat mes de juliol (què lluny  queden les vacances ja!).

Vam fruir d’una visita poc convencional. En el marc de l’activitat Paraules a la riba (del mar de Sorolla) , vam fer un recorregut guiat amb la poeta Lali Àlvarez i la performer Diana Pla. La Diana, caracteritzada com un dels personatges femenins retratats pel pintor valencià, ens va portar davant de diversos quadres i reclamava als visitants paraules que ens inspiressin les pintures. En breus instants, la Lali improvisava un poema que escrivia a màquina, recitava i regalava a algun dels espectadors, davant la mirada atònica i entusiasta dels participants en l’activitat.

Nedadors, 1905

Nedadors, 1905

Aquest quadre i les paraules que van aportar els visitants (mar, llum, color, transparència, jocs, passat) van inspirar a la Lali Álvarez aquest poema que va regalar a la Laura, la meva filla petita.

Vas ser nen,

tu que guardes encara,

la transparència a la mirada.

Vas ser nen,

i el color et pintava l’ànima,

aquesta ànima de mar,

que encara ara et fa nedar de matinada.

Vas ser nen,

i els jocs que imaginaves,

eren llum d’innocència,

que impedeix encara

aquell toc preciós en tu,

que no és passat ni futur.

Vas ser nen i ho ets encara,

no és cert?

Una visita amena, original i entranyable. I moltes gràcies a la Diana i la Lali per la seva entrega i entusiasme, i pel seu detall…

3 responses to “Sorolla, el color del mar

  1. Hola !! moltes gràcies per la resenya! va ser tot un plaer disfrutar aquest estiu entre els mars de Sorolla i vosaltres, els nostres còmplices. Un aclariment, l’actriu que m’acopanya és la Diana Pla Solina. Hi va haver un error en el programa… Una abraçada, salut i poesia! L.

  2. Hola Lali:
    Acabo d’esmenar el post. Si has tingut ocasió de fer un cop d’ull al meu blog, hauràs vist que a mi també em va això d’escriure ratlla sota ratlla. Encara que momentàniament el meu blog dorm un plàcid somni, no vaig voler ficar-lo al llit sense referenciar abans l’activitat que vau presentar al Caixa Fòrum. Certament, ens ho vam passar la mar de bé, de debò!

  3. Siii, he fet un cop d’ull! Felicitats!!

Deixa un comentari