Balbir, el meu avi de Cia. Thomas Noone Dance en el SAT

Avui al matí hem anat al SAT! (Sant Andreu Teatre) per veure la primera obra de dansa adreçada a públic infantil de la companyia Thomas Noone Dance, companyia resident des del 2005 en el SAT! Basat en l’experiència del coreògraf Thomas Noone i les històries que de petit li explicava el seu avi, d’origen hindú, hem assistit a un espectacle vistós i entretingut on la música i el moviment dels ballarins ens han traslladat a un món màgic i llunyà.

Balbir, el meu avi

Balbir, el meu avi

Alegre, dinàmica, sensible, intuïtiva, suggerent… són alguns dels apel•latius que em vénen al cap per comentar l’espectacle. Un escenari pràcticament nu, una música d’aire oriental, la figura d’un home en la tradicional posició del lotus  fent ioga, i dos ballarins, un home i una dona, que inicien el ball suaument… A partir de la lectura d’un llibre els ballarins es submergeixen en un món estrany, amb remor d’aigua, i unes peculiars plantes de jardí. Amb l’aparició de tres figures demoníaques que semblen actuar com un sol cos anhelant i exigent es desencadena una cursa que no defallirà fins al final de l’obra que sembla parlar-nos de les ànsies i els temors, de la força i la sensibilitat, de la fraternitat i de l’amor, entre moltes altres coses… El cas és que durant 45 minuts ens hem estat asseguts damunt les butaques del teatre deixant-nos arrossegar pel vertigen del moviment i asserenant-nos en el somni i en la calma. L’escena final en què tots els ballarins desenvolupen una coreografia boollywoodesca gairebé ens arrenca els aplaudiments abans d’hora.

No sóc cap entès en dansa, de fet m’he aproximat a aquest món a partir de les classes de dansa que han començat a fer les meves filles d’ençà uns anys a l’escola Spin, però em resulta cada cop més plaent assistir a espectacles on no s’ha de seguir un text, sinó les evolucions dels ballarins damunt l’escenari, sense paraules, tan sols acompanyats de la música, el vestuari i la resta d’escenografia. L’habilitat que mostren els ballarins, la tècnica que utilitzen, la capacitat de coordinar els seus moviments en coreografies diverses, resulten un estímul més per veure aquest tipus d’espectacles més intuïtius i sensuals, la majoria de vegades, que els espectacles estrictament teatrals basats en la paraula. Francament recomanable!

esperits malignes empaiten els protagonistes de Balbir, el meu avi

esperits malignes empaiten els protagonistes de Balbir, el meu avi

Deixa un comentari

